PHOTO-2023-03-17-15-12-04.jpg

Fettreducering

Onda Coolwaves Plus - Fettreducering

Maskinen är den senaste inom fettreduceringsteknik och hudåtstramning, vilket är den perfekta lösningen för dig som vill minska oönskat kroppsfett på ett säkert och effektivt sätt. Med sin avancerade teknik kan Onda Coolwaves Plus nå djupare ner i underhudsfettet än någon annan icke-invasiv teknik som finns på marknaden idag.

För att uppnå bästa möjliga resultat, rekommenderar vi att du väljer tillvalet hudåtstramning. Med ONDA Coolwaves Plus reduceras fettdepån ner. Lite för varje behandling. Hur många behandlingar som behövs är alltid individuellt och avgörs av faktorer som livsstil, träning, kost, ålder, hur stor fettdepån är, vätskeintag, kaloriintag, dina förutsättningar och om du följer eftervården.

Vi rekommenderar minst 3 behandlingar som en grund gällande fettreducering.

Områden som kan behandlas: Lår, knän, rumpa och mage.

Läs mer ingående om behandlingen nedan.

Om behandlingen

Hur funkar behandlingen?

Onda Coolwaves Plus erbjuder en smärtfri, säker och snabb behandling för dig som vill motverka celluliter, fettdepåer samt strama åt huden. Maskinen jobbar med att skada fettcellernas membran (skal). När mikrovågorna når fettcellerna sker en kontrollerad skada på membranen och en del av fettdroppen i cellen läcker ut. Lymfsystemet tar hand om det läckande fettet och lämnar över det till levern. Levern ser sedan till att fettet transporteras till tarm, njurar, lungor och svett. När fettcellerna lagar sig själva efter ca 5 veckor, har storleken på fettcellerna minskat. På så vis reduceras fettdepån ner i det behandlade området.

Behandlingen utförs i 2 steg:

1. Fettreducering med kalla mikrovågor: minskar fettdepåerna.

2. Lymfmassage: kort massage med luftstötar, vibrationer och ledljus som ökar cirkulationen och hjälper lymfsystemet att dränera bort fettet.

Efter behandlingen:
Du får bäst möjliga resultat om du ser till att röra på dig direkt efter behandlingen och dricker rikligt med citronvatten. Ta gärna en rask promenad, en bastu, ett pass på gymmet eller utför andra cirkulationsökande aktiviteter.
Ge med fördel hudområdena
 som behandlats lite massage. På så vis ökar du din dränering och hjälper ditt lymfsystemet och levern att rensa ut det nedbrutna fettet.

Fortsätt att röra på dig och dricka 2 l vatten de kommande två veckorna för att uppnå maximal effekt. Undvik sol och UV-strålning ett par dagar efter behandlingen. Täck hudområdet med en handduk om du är på stranden.

OBS! Läs kontraindikationerna längst ner innan du bokar en behandling.

KONTRAINDIKATIONER:
Gravid/ammar, hjärtstörningar, hjärtsjukdomar, hjärtimplantat/pacemaker, neoplasi, tumörer, njur eller leverfel/dysfunktion, infektionssjukdomar, tatuering över området som ska behandlas, diabetes, autoimmuna sjukdomar, ätstörningar, metallimplantat i närliggande kroppsområde.

20220817_142316_0000.png
20220805_173741_0000.png