Hudåtstramning

ONDA Coolwaves Plus - Hudåtstramning

Onda Coolwaves Plus är en behandling som kan utföras året om. Du kan gå till jobbet direkt efter din behandling.
Det är en icke-kirurgisk och icke-invasiv behandling. Vi rekommenderar minst 5 behandlingar med en månads mellanrum. Att strama åt lös hud är svårt och tar tid.

Hur går behandlingen till?
Behandlingen utförs i två steg:
1) Hudåtstramning med RF (radiofrekvens): skapar ny kollagenbildning som stramar åt huden och ger en slätare hudyta, samt minskar de ytliga celluliterna.
2) Lymfmassage: med luftstötar, vibrationer och ledljus som ökar cirkulationen och sätter igång lymfsystemet.

Områden som kan behandlas: Lår, knän, rumpa, mage, rygg & överarmar.

Innan behandlingen:
Drick rikligt med vatten en till två veckor innan behandlingen för att få optimal effekt.
Om du har mycket hår över området som ska behandlas, vänligen raka bort håret innan du kommer till kliniken.
Huden får inte vara traumatiserad. Ingen tatuering över området som ska behandlas.
Undvik sol och UV-strålning ett par dagar innan behandlingen. Täck hudområdet med en handduk om du är på stranden.
Två veckor innan behandlingen undvik andra behandlingar som påverkar huden och lymfsystemet.
Obs! Läs kontraindikationerna längst ner innan du bokar en behandling.

Efter behandlingen:
Du får bäst möjliga resultat om du ser till att röra på dig direkt efter behandlingen och dricker rikligt med vatten. Ta gärna en rask promenad, en bastu, ett kallbad eller utför andra cirkulationsökande aktiviteter. På så vis ökar du din dränering och hjälper ditt lymfsystemet att rensa ut det nedbrutna fettet. Fortsätt att träna och dricka mycket vatten den kommande veckan för att uppnå maximal effekt. Undvik sol och UV-strålning ett par dagar efter behandlingen. Täck hudområdet med en handduk om du är på stranden.

Kontraindikationer:
Gravid/ammar, hjärtstörningar, hjärtsjukdomar, hjärtimplantat/pacemaker, neoplasi, tumörer, njur eller leverfel/dysfunktion, infektionssjukdomar, tatuering över området som ska behandlas, diabetes, autoimmuna sjukdomar, ätstörningar, metallimplantat i närliggande kroppsområde
Den här behandlingen passar dig som vill strama åt och släta till huden över ett område eller flera. Ett område motsvarar en yta på ca 15x15cm. Ju fler områden du väljer vid samma bokning, desto mer ekonomiskt blir det för dig. Som mest får du behandla fyra områden/tillfälle. Det ska gå minst 2-4 veckor mellan behandlingarna.

Det här är ONDA Coolwaves Plus

Onda Coolwaves Plus - En absolut revolution inom kroppskonturering och kroppsskulptering.
Onda Coolwaves Plus erbjuder en smärtfri, säker och snabb behandling som motverkar celluliter, fett och stramar åt hud med en ny revolutionerande teknologi som kallas Coolwaves. Onda Coolwaves Plus handenhet med radiofrekvens erbjuder nu möjligheten att kunna utföra icke kirurgiska hudåtstramningar med fantastiska resultat. Denna metod är säker och det ligger många års forskning bakom framställandet av tekniken.
Nybildningen av kollagen och elastin sker ca 2-3 månader efter behandlingens utförande.

Det finns inget album med angiven adress.

← Tillbaka till galleriöversikt